Hatiku Milikmu…

Cerpen > Klik di sini

Cerpen kat link atas ni memang panjang. Tapi demi Allah, cerpen inilah yang pertama membuat air mata aku mengalir. Aku tersentuh, jalan ceritanya, watak-wataknya, membayangkan diriku dan keadaanku sekarang ni. Mesej yang dibawa menjadi motivasi aku, menjadi penenang jiwaku yang sememangnya terperangkap di dalam dilema ini. SubhanAllah..

(Pergilah…pergilah cinta! Aku tak perlukan
cintamu. Ya Allah, hanya Kau yang kudambakan bukan sesiapa di kalangan
makhluk-Mu. Hatiku hanya milik-Mu!)

Aku
dan Umar-AlMujahid ada beberapa persamaan. Dalam beberapa aspek. Aku
juga dikecewakan ‘Asiah Yusro’. Aku juga pernah hanyut dalam dakapan
‘Nur Syafika’.  Sesungguhnya demi Allah, cerpen ini benar-benar
membuatkan aku terpukul. MasyaAllah, alangkah agungNya kekuasaanMu!
Ya
Allah, kurniakanlah aku kekuatan sebagaimana Umar-AlMujahid.
Kurniakanlah aku kesabaran. Kurniakanlah aku hidayahMu! Aku pernah
kecewa dengan wanita. Aku pernah kecewa dalam tarbiyyah. Aku pernah
futhur!

Surah AlBaqarah : 216 menjadi pegangan aku ketika ini.
Ya Allah, andai kau ingin hadirkan seseorang sebagai temanku dalam
perjuanganku ini, maka kurniakanlah aku seseorang dari jalan
tarbiyyahMu.. Dan seandainya tiada wanita sedemikian untukku, maka
tutuplah pintu hatiku ini ya Allah, dan terimalah cintaku ini, hanya
untukMu..

Sesungguhnya…hatiku milikMu..

5 thoughts on “Hatiku Milikmu…

  1. btul kisah awk sama dgn umar tu…???
    sy pn rasa insaf baca cerpen tu….
    cerpen tu best sgt2….!!!!
    sy suka la baca cerpen tu…
    terutamanya part asiah yusro nk memilih antara dua…

    Leokid: takdela same sebiji, hihi. tapi ada la persamaannya yg buatkn hati ni terkesan bila baca cerpen tu =p

  2. Alhamdulillah Allah tunjuk anta cinta sebenar..Ana pernah lebih teruk dari ini.. Ana campur adukkan antara cinta Allah dengan manusia yang langsung tidak setaraf cintanya dengan Allah s,w.t..Maksud ana, couple Islamic lah, nak berdakwah lah, nak tarik lagi ramai muslim.. Ketika itu terlalu jahil..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s