One Step Forward, Two Steps Closer

    Allah s.w.t berfirman: Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. Aku bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingatiKu dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku dalam suatu kaum, nescaya Aku juga akan mengingatinya dalam suatu kaum yang lebih baik daripada mereka. Apabila dia mendekati-Ku dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. Apabila dia datang kepada-Ku dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya dalam keadaan berlari-lari anak.         
[Sahih Muslim – no: 2675]

Hadis ni antara hadis paling indah pernah saya jumpa. Especially part yang saya underlinekan tu. Itu yang saya maksudkan One Step Forward, Two Steps Closer. Selangkah kita cuba mendekatkan diri dengan Allah, maka sesungguhnya Allah akan mendekati kita dengan jarak yg lebih besar dari itu. Alangkah pemurahnya Allah!

One thought on “One Step Forward, Two Steps Closer

Tinggalkan Jawapan

