Si Gadis Buta

Endless love

Ada seorang gadis buta,
Semua orang bencikan dia,
Kecuali kekasihnya,
Gadis itu selalu berkata,
“Kalau saya boleh melihat.
Tentu saya kahwini awak”

Satu hari,
Ada orang dermakan sepasang mata kepada gadis itu,
Lalu gadis itu boleh melihat wajah kekasihnya,
Dia merasa sangat terkejut,
Apabila mendapati kekasihnya juga buta.

Kekasihnya lalu berkata,
“Sudikah awak mengahwini saya sekarang?”
Gadis itu menolak.

Kekasihnya senyum dan pergi sambil berkata,

“Tolong jaga mata saya baik-baik….” =)

Terimalah seseorang seadanya.





Cerita pendek di atas adalah dikutip dari HafizAdam di topik “Lelaki Buaya @ Wanita Perasan”, ILuvIslam. Topik yang sungguh kontroversi dan panas!

Reblog this post [with Zemanta]

21 thoughts on “Si Gadis Buta

    • ni jln cite mcm vids korea tu jeh..
      bf derma mata kat gf.
      ape tjuk die eh..
      KISS – Because Im A Girl. huhuh…

      Lelaki buaya @ wanita perasan?? heheh.. menarik2…

    • la for that guy…so kesian sbb dpt gurl cmtu….cmer psnn tok smer orng…jgn korbankan sesuatu milik kita untuk sesuatu yg blum tntu milik kita….mmg xberbaloi…..huhuhuh

    • ahaaha..mmg ..ade lg ke manusia mcm tu skrg?hmm..memang ada tp susah nk cari..tp kan, tul jugak konklusi citer nih..kita ni terima la org len seadanya, sbb mgkn yg nmpk kurang di mata tu akan mencetus bahagia buat diri kita satu hari nnt..:)

  1. Sayang…lelaki itu belalu begitu sahaja dengan putus asa. kalau dia menjelaskan perkara yang sebenarnya…pasti sigadis itu menerima dengan penuh keinsafan. Kerana naluri wanita penuh dengan kasih sayang dan belas ihsan. Namun cerita ini begitu mengesankan.

    • Mungkin si lelaki itu dah menjangkakan respon gadis tersebut. Kerana itu dia berlalu dengan senyuman.

      Kalau saya pun, mungkin saya akan berlalu begitu sahaja. Tidak guna mencintai gadis yang tidak mencintai diri saya seadanya, menerima apa jua kelebihan dan kekurangan saya. Ahaha.

      • hmm..kalau gadis tu dapat terima apa jua kelebihan dan kekurangan si lelaki, tapi si lelaki tak dapat terima kekurangan diri, pun tak jalan jugak..=P

        • Ahaha..dari apa yang saya lihat, terbalik pula situasinya. Si gadis yang tidak dapat menerima kekurangan diri, hingga tergamak berkata “kalau saya boleh melihat, tentu saya akan mengahwini awak”. Kalau dia terima kekurangan dirinya, kahwin jelah dengan lelaki tu.

          Pemergian lelaki tersebut tanpa confrontation saya melihat sebagai manifestasi perasaan kecewa dan pasrah, kerana rupanya si gadis yang dicintai selama ini tidak sudi menerimanya yang telah cacat, sebagaimana dia menerima gadis tersebut ketika cacat dahulu.

  2. Pingback: f vs m—>luv « DearDiary0505

  3. selalu saja aku mendengar crita ini di sekolah dlu..
    tp versi english la..
    sehinggakan
    seorang sahabat aku tu
    buat karangan dari critani tuk trial spm paper english
    huhuhu.
    spm ak x taw la..
    sbb aku x pernah tgok kertas die
    hehe

    • cek qubezo,pompuan tu tolak sbb lelaki tu buta, kekasih dia frust lalu berlalu pergi,blh disambung citer ni few

      pandai, cek disney! :D

      kamu lah pula sambung. heahea

  4. Haiysh.

    Memang tak puas hati betul dengan itu perempuan.
    Tak patut buat lelaki tu macam tu.
    Punyala baik itu guy..

    Ish2..
    Memang tak puas hati betul.

    Macam saya je yg tkena kat laki tu.
    ahakasz~

Tinggalkan Jawapan

